Tiede ja Teknologia

Tänä aamuna kurssin organisaattori Eduardo toi luokkaan läsnäololistat. Tämä johtui varmaan yhden espanjalaispariskunnan reilusta myöhästymisestä eilen aamulla ja myös lounaan jälkeen; siesta oli hieman venähtänyt...




Aluksi mietimme millaista hyvä ryhmätyöskentely on eli 1) mitä pitää nähdä (mm. ongelman ratkontaa, toisten auttamista, aktiivista osallistumista, omistautumista jne.) ja 2) mitä pitää kuulua (keskustelua, kysymyksiä ja vastauksia sekä ratkaisuja jne.). Tämän jälkeen jokainen sai oman roolinsa ryhmässä. Koska meitä oli vain 3, olin sekä Time keeper (pitää huolta, että ryhmä pysyy asiassa ja huomioi ajan kulun) että Recorder, joka kokosi ajatukset kalanruoto diagrammiin. Kaksi muuta olivat Leader (pitää huolen, että kaikkia kuullaan) ja Presenter. Keskustelimme omasta teknologian käytöstä ja asiat kirjattiin kalanruoto diagrammiin. Aika oli siis rajattu, ja lopuksi jokaisen ryhmän Presenter esitteli pääkohdat muille ryhmille.

Ehdimme tutustua myös Nobel-kirjailija Seamus Heaneyn runoon, jonka analysoimme. Strategiana Think - Pair - Share: jokainen mietti ensin itsekseen runon sisältöä ja merkitystä, sen jälkeen jaoimme ajatuksiamme pareittain tai kolmen ryhmissä ja lopuksi keskustelimme koko ryhmänä havainnoistamme.

Dublin ei ole samalla tavalla teatteri/musikaalikaupunki kuin Lontoo, mutta onneksi musikaalivierailu sattui tälle ajankohdalle, ja ilta vierähti mukavasti "Wonderland" musikaalin parissa.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Place Mats, Graphic Organisers

Proverbs, limericks

Ryhmätöiden esittely ja arviointia